nathalietuure.blogg.se

Sjukskötarstuderande frisör med mammaledigt

Zombien med ny jacka

Publicerad 2014-12-04 20:39:09 i Colin, Nathalie, Shopping, Vardag,

Hejs svejs! Igår hade jag verkligen ingen lust alls att sätta mig framför datorn. Kände mig så himla utmattad! Colin har haft i åtminstone två veckorstid nu nätter som kan beskrivas som sova-vakna-sova-vakna och så har det hållit på. Jag tänkte att det kanske var tänder men vet inte.. dom syns inte till ännu isf. Men igår tänkte jag att jag skulle testa att ge risgröt istället för havregröt ifall hans lilla mage inte tyckte om gluten. Vilket jag inte trodde eftersom vi har ökat på gröten i snigelfart och jag ammar samtidigt.. men tro det eller ej! Han vaknade första gången kl. 06.00 och åt lite, somnade sen om till kl. 10.00! Happy mama! Såå jag vet inte om det bara råkade sig men ska testa denhär risgröten nu en stund istället och se hur det verkar. Lite mystiskt med tanke på att han ätit gröt ett bra tag nu och inte reagerat men hoppas verkligen att nätterna blir lugnare nu hursomhelst. Jag är verkligen en person som behöver sömn så vissa dagar har jag mått riktigt usligt och känt mig som en zombie. Det är dessutom som att när han somnat och jag tänker att jag ska sova är min hjärna hyperaktiv och allt jag ska göra och borde göra snurrar i huvudet samtidigt som jag tänker "okej, snart måste jag stiga upp igen". 
Nog pratat om usligt mående så kan jag nu meddela att jag har alla årets julklappar färdiga! Nästan alla är dessutom inslagna.. bara två kvar. Jag hade tänkt att jag ska göra det färdigt tidigt i år så att man inte behöver springa på stan den 23:dje tillsammans med alla andra OCH med barnvagn. Nästan så att jag har stressat för att jag inte ska behöva stressa.. 
Igår fick jag dessutom med mig hem två julklappar till mig av mig!

Dessa byxor är sååå sköna!
 
Idag har vi varit på mamma-barn träff och efter det for vi till Prisma och storhandlade. Igår gjorde jag lite morots- och broccolipuré till lilla herrn och imorgon ska jag koka kött och göra en päron- och äppelpuré. Han är jättenyfiken på mat nu och direkt man själv äter något tittar han, gapar och vill ha, så det är kul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nathalie

Jag är en 25-åring bosatt i Vasa tillsammans med min lilla familj som består av min sambo Benjamin och vår son Colin, som är född i Maj 2014. Jag är utbildad frisör men studerar nu till sjukskötare, för tillfället har jag ett mellanår från studierna eftersom jag är mammaledig. Här skriver jag om vår vardag, tankar och shopping.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela